2018. január 20. szombatFábián, Sebestyén
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Visszavonva az OTV működési engedélye

szerk. 2002. szeptember 12. 16:12, utolsó frissítés: 16:12

Iliescu elnök tegnapi felkérésére ma délben az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) visszavonta a két éve működő OTV engedélyét. A tanács 10 jelenlévő tagja közül 9-en támogatták a tévé frekvenciájának felfüggesztését, egy személy tartózkodott.




Zavargásokra számítanak

Gáspárik Attila, az Audiovizuális Tanács tagja, a döntéshozatalt követően lapunknak elmondta: "Visszavontuk az OTV működési engedélyét. Ezt viszont még egy bonyolultabb jogi procedúra követi majd, hiszen a határozat csak akkor lép érvénybe, amikor megjelent a Hivatalos Közlönyben. Ha az OTV a bíróságon megtámadja a tanács döntését, az ítélethozásig a televízió tovább működhet."

Gáspárik közölte, hogy a tanács már most arra kérte a kábeltévé-társaságokat, hogy vegyék le a műsorszórásból az OTV-t és hozzátette: "attól tartok, döntésünkkel egy tiltakozási hullámot fogunk kiprovokálni, és hogy az utcára fogják hívni a csőcseléket, úgyhogy nagyon határozottaknak kell lennünk".


Dan DiaconescuDan Diaconescu



A tegnapi Vadim-show volt az utolsó csepp

Kedd este a "DDD" (Dan Diaconescu in Direct) meghívottja a Nagy Románia Párt elnöke, Corneliu Vadim Tudor, valamint Romeo Beja, a volt Zsil völgyi bányásszakszervezet vezetője volt. A két meghívott heves támadást intézett Ion Iliescu elnök és Nastase kormányfő ellen, és azt állították, hogy az elnöki hivatal Nastase eltávolítására készül. A műsorral szinte egy időben az Antena 1 tévéadón Adrian Nastase nyilatkozott arról, hogy felfüggeszt minden politikai kapcsolatot Vadim Tudorral.

Radu Filip, az Országos Audiovizuális Tanács tagja botrányos, antiszemita és rasszista műsorokat sugárzó televízióként írta le az OTV-t. A tanácshoz egyébként különböző zsidó közösségek, és magánszemélyek is feljelentést tettek. Corina Cretu elnöki tanácsos az Audiovizuális Tanács elnökének címzett tegnapi levelében kérte, hogy ellenőrizzék, betartotta-e a műsorvezető, azaz Dan Diaconescu a tanács által előírt szakmai szabályokat és javaslatokat, valamit a médiatörvényt. Ez volt az a pillanat, ami elég politikai támogatást nyújtott az Audiovizuális Tanácsnak, hogy felfüggessze a televízió működési engedélyét.

Corina Cretu szerint a DDD a gyűlölet, a tolerancia-mentesség, a rasszizmus és antiszemitizmus szócsövévé vált, erőszakra buzdított, sértette a demokratikus eszméket és az állami intézményeket. Az elnöki hivatal véleménye az, hogy a műsorvezető és az általa készített adás szenzációhajhászása miatt nemcsak a profizmustól volt mentes, hanem az ország törvényeit is megsértette. A szidalmazásokból sem Michael Guest, sem Bruce Jackson, sem a Romániában élő zsidók vagy romák sem maradtak ki. Az elnöki hivatal arra kérte a tanácsot, hogy tegyen határozott lépéseket annak megakadályozása érdekében, hogy a szólásszabadság jogát valaki annak ellenkezőjévé alakítsa át.

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS