2019. november 14. csütörtökAliz
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Válságba került a határon túli stúdiók szerint a Duna tévés együttműködés

2007. június 15. 12:32, utolsó frissítés: 12:39

A határon túli televíziós alkotóműhelyek képviselői múlt héten nyílt levéllel fordultak a magyar köztársasági elnökhöz, a miniszterelnökhöz, az Országgyűlés elnökéhez, valamint a parlamenti pártok vezetőihez sérelmezve, hogy a Duna Televízió vezetői 2005 óta anyagi megszorításokra való hivatkozással, indoklás nélkül építették és építik le a határon túli műhelyek mozgásterét, beszűkítették tematikai és műfaji kereteiket. Ezt Marius Tabacu, a Videopontes stúdió igazgatója tudatta közleményben csütörtökön az MTI-vel.

A többek között Marius Tabacu, Boros Zoltán, a Román Televízió magyar adásának volt főszerkesztője, Siflis Zoltán és Xantus Gábor filmrendező által jegyzett levél szerint a jelenlegi helyzet a Duna Televízió szellemiségével, alapításának elveivel, a határon túli televíziós alkotóműhelyek létérdekeivel szöges ellentétben áll. Azonnali és alapvető szemlélet- és szerkezetváltásra van szükség ahhoz, hogy a Duna Televízió betöltse alapító-okiratának szellemében vállalt feladatkörét és felelősséggel forduljon a Kárpát-medencei magyar elektronikus médiaműhelyek felé.

A Videopontes stúdió igazgatója szerint a Duna Televízió elnöke és kuratóriumi elnökségének képviselői megkereséseiket válasz nélkül hagyták, az elmúlt két évben pedig minden intézményes szakmai, illetve médiastratégiai párbeszéd elől kitértek.

"Amennyiben az általunk felvetett kérdések záros határidőn belül nem képezik politikai és szakmai egyeztetés tárgyát, egy igen értékes intézményrendszer, a Kárpát-medencei magyar tudósítói- és stúdióhálózat teljes szétesésével, megsemmisülésével számolhatunk. Ennek következtében a magyar közvélemény tájékoztatása és a Kárpát-medencei magyar kultúra értékeinek közvetítése válhat szegényebbé" - fogalmazott a Videopontes igazgatója a nyílt levél aláírói nevében.

A Duna Televízió a távirati iroda megkeresésére azt közölte: egyetért Németh Árpád, a Világunk-Reggel műsor főszerkesztőjének a Magyar Szó múlt hétvégi számában megjelent írásával. A főszerkesztő azt írta, nem felel meg a valóságnak a nyílt levél aláíróinak az a megállapítása, hogy a Duna Televízió elzárkózik minden intézményes szakmai és médiastratégiai párbeszéd elől. A főszerkesztő - mint írja - az együttműködés folytatására többször javaslatot tett Marius Tabacunak, aki a felkínált lehetőséget, sőt még ennek a megvitatását is elutasította. Az újabb költségvetési megszorítások pedig kizárólag a Budapesten dolgozó televíziósokat érintették, a határon túli tudósítókat nem. (mti)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS