2019. október 23. szerdaGyöngyi
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Kicenzúrázták a búcsú-ProSportot

2003. július 04. 14:16, utolsó frissítés: 16:25

Cenzúrázva jelent meg a ProSport búcsúszáma, amelyet még a régi szerkesztőség készített. Az egyik legolvasottabb hazai sportnapilap teljes stábja a sváji médiakonszer-tulajdonos, a Ringier szerintük méltatlan viselkedésére hivatkozva mondott fel csoportosan június 17-én. A napilap összesen 108 alkalmazottjával szolidarizálva felmondtak a lapban kommentárokat közlő publicisták is. Június 2-ig viszont még a régi szerkesztőség kötelessége volt összeállítani a lapszámokat, erre napra ünnepi számot időzítettek a lap hatodik születésnapjára. A régi szerkesztőség az első, a 4. és a 12. oldalon akart elbúcsúzni olvasóitól. Mikor az egész szerkesztőség befejezte a munkát, és a szám már nyomdában volt, a Ringier Romania leállíttatta a nyomást, és újraszerkesztett cserélte le az ominózus hármat. Minderről a konkurens Gazeta Sporturilor számol be.

Thomas Landolt, a Ringier romániai igazgatója ugyan elismerte a Ringier-tőkéjű Capital üzleti hetilapnak, hogy nem egyeztetett rendszeresen a napilap munkatársaival, viszont azt állítja, ha másként viselkedtek volna, a vád is más lett volna ellenük. Landolt azt rója fel, hogy a ProSport-munkatársak túl sok költségtérítést követeltek, és már most a jövő évi fizetésemelésről akartak tárgyalni. Ugyannakkor elmondta, az újság két vezetőjének, Ovidiu Ioanitoaia-nak és Catalin Tolotannak kiemelt fizetést és bónuszcsomagot ajánlottak fel, emellett kedvezményes ProSport-részvénycsomagot, de a sportújságírók ezt visszautasították.

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS