2017. aug. 17. csütörtökJácint
18°Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Harmincezer lejes bírságot kapott a România TV, amiért azt sugallta, hogy Soros áll a Colectiv-tragédia mögött

2016. december 14. 08:56, utolsó frissítés: 10:03

30.000 lejre bírságolta meg az Audiovizuális Tanács (CNA) a România tévét, mert egy anyagban azt sugalmazta, hogy a Colectiv klubban történt tragédia mögött Soros György amerikai milliárdos állna, aki ezzel Dacian Cioloş hatalomra jutását segítette volna.

Radu Herjeu, a CNA tagja szerint az RTV ennél is nagyobb bírságot érdemelt volna a Soros Györgyről szóló képsorok miatt.

Dorina Rusu, a CNA tagjának véleménye szerint az egész bejátszás hamisítvány volt, amellyel - két nappal a választások előtt - a szavazás eredményét akarták befolyásolni. Rusu szigorúbb büntetés kirovását, a képernyő 10 percre történő elsötétítését indítványozta, de javaslat nem kapta meg a szükséges támogatást.

A CNA monitorizáló szolgálata szerint december 9-én az RTV egyik adásában egy olyan bejátszást sugároztak, amit úgy tüntettek fel, hogy az Anonymus hackercsoporttól származik. Ebben, egy digitálisan eltorzított hang közli, hogy a Colectiv Klubban történt tűzvészt Soros tervezte meg azért, hogy Cioloşt hatalomra juttassa. Ugyanaznap, egy másik adásban, a bejátszást részben megismételték, majd az ezt követő montázsban képeket sugároztak a tüntetésekről, Sorosról, lángoló bankjegyekről, a parlamentről, a lángoló Colectiv Klubról, majd a Cioloş-kormány tagjairól, amint leteszik az esküt. (agepres)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS