2017. október 22. vasárnapElőd
11°Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Sorosozás miatt büntet meg több tévétársaságot is az Országos Audiovizuális Tanács

2017. január 31. 19:52, utolsó frissítés: 2017. február 01. 10:20

100.000 lejre bírságolta az Országos Audiovizuális Tanács (CNA) a România tévét a tárgyilagos tájékoztatás elvének megszegéséért, és 10.000 lejes bírságot szabott ki a B1 Televízióra, valamint 5.000 lejes büntetést a Realitatea tévére Soros Györggyel kapcsolatban elhangzott kijelentések miatt.

A CNA álláspontja szerint a televíziós műsorvezetőknek kötelességük határozottan arra kérni meghívottjaikat, bizonyítsák be állításaikat, vagy legalább utaljanak a birtokukban lévő bizonyítékokra, hogy a nézők eldönthessék, mennyire magalapozottak az elhangzottak. A testület arra is rámutat, az érintettnek jogában áll válaszolni az ellene felhozott vádakra, a műsorvezetőnek pedig jeleznie kell, ha az illető nem kíván élni ezzel a joggal.

A CNA szerint a România tévé nem tartotta be azt az alapvető szabályt sem, amelynek értelmében a tartalomgyártóknak világosan el kell választaniuk a tényeket a véleményektől, a tényekről adott információknak tárgyilagosaknak, leellenőrzötteknek kell lenniük, és ezeket részrehajlás nélkül, jóhiszeműen kell bemutatni.

A CNA szerint a B1 televíziónak a november 11. - december 9. közötti választási műsoraiban és választási híradóiban többször szóba került "Soros György üzletember részvétele a választási kampányban, valamint az általa egyes civil szervezeteknek és politikusoknak nyújtott támogatás".

Egy november 17-i adásban Bogdan Diaconu, az Egységes Románia Párt (PRU) jelöltje azt kérte Klaus Johannis államfőtől, hogy "tisztítsa meg a Soros-hálózat tagjaitól" az ország vezetését, mert ezek "megfertőzték" a román államot.

A CNA 5.000 lejes bírságot rótt ki a Realitatea tévére, ugyancsak azért, mert a testület értékelése szerint a műsorvezető nem kérte határozottan a meghívottait, Bogdan Diaconut és Sebastian Ghiţăt, hogy bizonyítsák be ugyancsak Soros Györgyre vonatkozó állításaikat. (agerpres)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS