2019. október 18. péntekLukács
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Elvesztette a TVR ellen indított pert a Beatrice-riportot készítő újságíró

2018. december 10. 11:57, utolsó frissítés: 11:57

Közel 7000 lejes perköltséget kell kifizessen Diana Apahidean egykori TVR alkalmazott a csatornának, mivel alapfokon elvesztette az ellenük indított pert. A ítéletet a Kolozs megyei törvényszék hozta, egyelőre nem jogerős.

Apahidean 2016. augusztus 17-én készített egy riportot a Kolozsvári Magyar Napokon szervezett Beatrice-koncertről. A riportban azt sugallták, hogy irredenta rendezvénysorozat zajlik Kolozsváron, és úgy értelmezték, hogy az együttes XX. század című dala kedvező fényben tüntette fel Sztálint, Hitlert és az Iszlám Államot.

Annak ellenére, hogy a a kolozsvári regionális stúdióban nem engedték adásba és egyoldalúnak ítélték a riportot, a TVR központi csatornáinak híradóiban többször is leadták.

Az Országos Audiovizuális Tanács 2017 februárjában ezért tízezer lejre bírságolta a a TVR1-et, mivel állításuk szerint a riport és a köztévé nem tudósított objektíven. Az újságíróval a TVR felbontotta a szerződést még 2016 őszén, arra hivatkozva, hogy nem rendelkeznek megfelelő anyagi kerettel egy külső tudósító fenntartásához.

Apahidean emiatt később 100 ezer euróra perelte a TVR-t, mivel az állította, hogy a csatorna megsértette emberi és szakmai méltóságát. A Kolozs megyei törvényszék megalapozatlannak ítélte és elutasította Apahidean keresetét, továbbá arra kötelezte az egykori újságírót, hogy fizesse ki a csatornának a 6.939 lejes perköltséget. (stiridecluj.ro)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS