2020. aug. 6. csütörtökBerta
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Százmilliós csalással vádolják Voiculescut

2005. február 16. 11:41, utolsó frissítés: 14:22

A Ceausescu-diktatúra exportbevételeiből százmilliók eltérítésével vádolta meg a Ziua című román lap Dan Voiculescut, a Román Humanista Párt (PUR) vezetőjét – írja a Krónika. A Ziua tényfeltáró cikke szerint a politikus ezzel alapozta meg vagyonát. Mindezt a bukaresti lap azokra a birtokába került dokumentumokra alapozva állítja, amelyek arra utalnak, hogy a pártvezér 1989 előtt a román külkereskedelmet lebonyolító külföldön bejegyzett cégek képviselője volt.

A Ziua cikkírója szerint az ehhez hasonló cégek bankszámláinak a kezelését a Ceausescu-diktatúra idején a rendszer legmegbízhatóbb embereire bízták, akik kivétel nélkül titkos ügynökök voltak. Az újságíró úgy véli: Dan Voiculescu ezek közé tartozott, talán ő volt a legfontosabb. A cikk szerint az ország cementexportjából származó bevételek az 1989 végén illetve 1990 elején nem folytak már be az államkasszába – azok Dan Voiculescu magánszámláin jelentek meg a lap szerint. A Ziua úgy tudja, az ügyletek dokumentumai több szobányi helyet foglalnak el, ezeket azonban 2001-ben a Nastase-kormány titkosította. A cikkíró ezért feltételezi, hogy Voiculescu pártjának azért volt fontos, hogy a tavalyi választások után is hatalmon maradjon, hogy ezáltal biztosítsa: az új kormány sem oldja fel a dokumentumok titkosságát.

A humanista párt vezetője a lap cikkére reagálva kijelentette: bepereli a Ziuát és főszerkesztőjét – egyben az ellene intézett támadást annak tulajdonította, hogy a tulajdonában levő Antena 1 televízió és Jurnalul Naţional napilap az elmúlt időszakban behatóan foglalkozott egy másik vitatott múltú üzletember, Sorin Ovidiu Vantu (a Ziua tulajdonosa) vagyonának az eredetével. (ziua/krónika)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

ItthonRSS